Sim only opzeggen

sim only opzeggen

sim only opzeggenWil je je sim only opzeggen? Dat kan, maar hoe doe je dat eigenlijk en per wanneer kan ik opzeggen? In dit artikel lees je hoe het opzeggen van je sim only in zijn werk gaat.

Sim only contract opzeggen

Bij het afsluiten van je sim only abonnement ga je akkoord met een bepaalde contractduur. Dit kan maandelijks zijn, 1-jaar of 2 jaar. Het is dus belangrijk om na te gaan bij je huidige provider tot wanneer je contract loopt. Je kunt pas je abonnement opzeggen wanneer het contract ten einde loopt. Wil je toch voor het einde van je contract je sim only opzeggen? Dan zul je in bijna alle gevallen een afkoopsom moeten betalen. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement kun je elke maand opzeggen, vaak met 1 maand opzegtermijn, waardoor je flexibeler bent om te wisselen van provider.

Sim only opzeggen en nummer behouden

Wil je je sim only opzeggen, maar je huidige telefoonnummer behouden? Zeg dan niet zelf op! Wanneer je zelf je abonnement stopzet bij je provider dan vervalt je telefoonnummer. Dus wil je je nummer houden? Vergelijk dan goedkope abonnementen en bestel een nieuw sim only abonnement en geef tijdens het bestelproces aan dat je kiest voor nummerbehoud. Vervolgens wordt door je nieuwe provider eerst je nummer overgezet, waarna de opzegging bij je oude provider wordt geregeld.

Stopzetten abonnement zonder nummerbehoud

Wil je je sim only stopzetten en wil je je nummer niet behouden? Dan kun je zelf je abonnement stopzetten via de klantenservice van je huidige provider. Afhankelijk van de provider kan dit online via je je account, via e-mail, telefonisch of schriftelijk. Voor de precieze procedure kun je de website of de klantenservice van je provider raadplegen.

Abonnement opzeggen bij overlijden

Het is heel vervelend als er iemand overlijdt en de meeste providers zijn coulant in deze situatie. In de meeste gevallen kun je op de website van de betreffende provider een formulier downloaden of een formulier aanvragen voor het opzeggen. Of vraag hiernaar via de telefonische klantenservice. Naast het invullen van het formulier wordt er gevraagd om een overlijdensakte. Vervolgens wordt het abonnement stopgezet. Mocht opzeggen bij de betreffende provider helaas niet mogelijk zijn, dan is er een alternatief. Het is namelijk ook mogelijk om middels een formulier het abonnement over te zetten op je eigen naam bijvoorbeeld. Zo wordt er niet voor niets betaald en kan het abonnement tenminste gebruikt worden zolang het contract nog loopt.

Uitgelichte sim only deals

€ 11 € 5.50 per maand

250 MIN
14 GB
Zonder aansluitkosten

€ 10 € 8 per maand

5000
MB/MIN/SMS
Zonder aansluitkosten

€ 10 € 6 per maand

Onbeperkt bellen
10 GB
Zonder aansluitkosten

Delen op:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven